logo
Wyniki wyszukiwania zamknij

Kiwi

Owoc drzewiastego pnącza, uprawianego w Nowej Zelandii. Nazwa pochodzi od ptaka kiwi, którego przypomina skórka owocu pokryta włoskami.
jogaKiwi jest bardzo bogate w składniki odżywcze. jego miąższ w 10 %-ach stanowią węglowodany – głównie fruktoza i glukoza. Kiwi jest bogate w witaminę C – jeden owoc zaspokaja dzienne zapotrzebowanie na tą witaminę u dorosłego człowieka. Wyjątkową zaletą tego owocu jest fakt, że nawet po długim przechowywaniu nie gubi witaminy C.
Kiwi to cenne źródło witamin z grupy B, kwasu cytrynowego, kwasu foliowego i karotenoidów. Jest w nim również duża ilość potasu, który stabilizuje ciśnienie krwi i reguluje pracę serca. Dobowe zapotrzebowanie organizmu na potas wynosi 2500-3000 mg, a w 100 g kiwi jest 290 mg tego pierwiastka.
Inne składniki mineralne w kiwi to: fosfor, regulujący gospodarkę wapniowo-fosforanową, magnez.
Kiwi spożywa się najczęściej na surowo – wzbogaca smak sałatek owocowych i egzotycznych, napojów orzeźwiających, drinków, ciast i deserów.

Kiwi ma również szerokie zastosowanie w przemyśle kosmetycznym - pestki kiwi to naturalny materiał ścierający powierzchnię naskórka, wykorzystuje się je do peelingów. Kwasy zawarte w owocu mają właściwości rozjaśniające i wykorzystuje się je w kremach i maseczkach.

Wartość energetyczna – 56 kcal na 100 gram.
 
Opublikuj na:
  
Artykuły »
Odżywianie małego dziecka - jakie zboża warto jeść? Cz 3 Dominika Adamczyk W diecie małego dziecka bardzo ważne są produkty zbożowe, zw...
Odżywianie małego dziecka Cz 2 - piramida zdrowego żywienia dziecka. Dominika Adamczyk Z czego powinien składać się pełnowartościowy posiłek dzieck...

Polecamy bardzo ciekawe artykuly z Bloga o zdrowej zywnosci - Nazdrowie.biopunkt.pl. Autorzy dokladnie opisali ponizsze produkty:


Zachecamy równiez do odwiedzenia stron: