logo
Wyniki wyszukiwania zamknij

Por

Uprawiany już w starożytnym Egipcie, Grecji, Rzymie i Palestynie. Obecnie rozpowszechniony w całej Europie, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.
jogaPor ma dużą wartość odżywczą. Zawiera wiele soli mineralnych, szczególnie wapnia, fosforu, magnezu, żelaza, cynku. Z witamin: E, B1, B2, B6, C i kwas nikotynowy.
Por ma właściwości zasadotwórcze. Wspiera leczenie reumatyzmu, ma działanie moczopędne i wzmaga laktację. Według medycyny chińskiej wspomaga pracę nerek.
Por jest używany jako warzywo przyprawowe, rzadziej stosowane jako samodzielna potrawa. Do spożycia nadają się całe rośliny, biała część jest bardziej delikatna, natomiast zielona aromatyczniejsza (zawiera więcej olejków eterycznych).
Wartość energetyczna 47 kcal na 100 gram.
 
Opublikuj na:
  
Artykuły »
Odżywianie małego dziecka - jakie zboża warto jeść? Cz 3 Dominika Adamczyk W diecie małego dziecka bardzo ważne są produkty zbożowe, zw...
Odżywianie małego dziecka Cz 2 - piramida zdrowego żywienia dziecka. Dominika Adamczyk Z czego powinien składać się pełnowartościowy posiłek dzieck...

Polecamy bardzo ciekawe artykuly z Bloga o zdrowej zywnosci - Nazdrowie.biopunkt.pl. Autorzy dokladnie opisali ponizsze produkty:


Zachecamy równiez do odwiedzenia stron: