logo
Wyniki wyszukiwania zamknij

Sałata

SAŁATA – jedno z najwcześniej dostępnych warzyw na wiosnę. Jest dobrym źródłem witamin C, P, E, B1, B2 i PP oraz biotyny.
Zawiera dużo karotenoidów, kwasu pantotenowego i foliowego. Ze składników mineralnych występują w sałacie – mangan, jod, kobalt, selen, chrom, potas, chlor, a w mniejszych ilościach Ca, P, Fe, Mg, Cu i Na. Tłuszczów i węglowodanów jest w sałacie niewiele i ma ona z tego względu niską wartość energetyczną. Zawiera błonnik pokarmowy i jest bardzo polecanym warzywem w dietach odchudzających.

Sałata działa na organizm oczyszczająco i odświeżająco. Pobudza trawienie i polecana jest przy niedoborach witamin i składników mineralnych. Ma korzystny wpływ na krążenie i łagodzi objawy cukrzycy.

Wywar z liści sałaty lub okłady ze świeżych liści zamoczonych w oleju słonecznikowym polecane są do łagodzenia objawów trądziku. Zgniecione liście sałaty, podobnie jak kapusty, mogą być stosowane jako maseczka odżywcza i oczyszczająca.
 
Warto jednak zwracać uwagę na to, z jakiej uprawy pochodzi sałata, bowiem jej liście łatwo chłoną metale ciężkie i kumulują pozostałości nawozów i herbicydów.
Opublikuj na:
  
Artykuły »
Odżywianie małego dziecka - jakie zboża warto jeść? Cz 3 Dominika Adamczyk W diecie małego dziecka bardzo ważne są produkty zbożowe, zw...
Odżywianie małego dziecka Cz 2 - piramida zdrowego żywienia dziecka. Dominika Adamczyk Z czego powinien składać się pełnowartościowy posiłek dzieck...

Polecamy bardzo ciekawe artykuly z Bloga o zdrowej zywnosci - Nazdrowie.biopunkt.pl. Autorzy dokladnie opisali ponizsze produkty:


Zachecamy równiez do odwiedzenia stron: